مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 12:262023-07-24سياسي

ظرف 10 روز آینده باید شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در کردستان تشکیل شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام سیدحسین حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان کردستان که با موضوع پیشگیری از نزاع و ضرب و جرح عمدی تشکیل شد، اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم براساس قانون اساسی از وظایف ذاتی قوه قضاییه است، اما در حوزه های مختلف، دستگاه ها و ادارات مختلف به وظایف خود در این حوزه عمل نکرده اند.

  وی افزود: مردم استان کردستان مردمی اخلاق مداری هستند و در زمینه جرائم خشن و نزاع ها، وضعیت مطلوبی دارند اما در چند ماه اخیر استفاده از سلاح های سرد یا گرم در نزاع های دسته جمعی افزایش داشته است که باید ریشه یابی شود.

  رییس کل دادگستری استان کردستان با قدردانی از اقدامات پیشگیرانه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در کاهش آمار جرائم گفت: کاهش 9 درصدی رشد پرونده های وارده به دادگستری استان در سال 1401 نسبت به سال 1400 موید این موضوع است که اقدامات مؤثر و اثربخشی در این زمینه انجام شده است.

  وی تصریح کرد: ظرف 10 روز باید شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در تمام شهرستان های استان با حضور اعضای مربوطه و با اولویت نزاع های دسته جمعی ناشی از مسائل مربوط به مراتع و معادن تشکیل و دستورکار به آنها ابلاغ، نظرات فنی و کارشناسی جمع بندی و نتایج آن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرف 10 روز آینده باید شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در کردستان تشکیل شود

ظرف 10 روز آینده باید شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در کردستان تشکیل شود