مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 09:462023-07-26سياسي

مهدکودک روضه، خطری جدی برای نسل آینده


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، جوانه عشق به امام حسین (ع)، از دوران کودکی در دل هر عزاداری شکوفا می زند، شاید اولین روزی که مادر لباس مشکی به تن مان کرد، دست مان را گرفت و برد روضه را به خاطر بیاوریم، شاید برای اولین بار می دیدیم در روضه مادر جلویمان گریه می کند و برایمان سوال می شد، مادر همیشه استوارم که جلوی مشکلات خم به ابرو نمی آورد، چه شده مثل ابر بهار گریه می کند؟ از مادر علت اشک هایش را می پرسیدیم، مادر با حوصله از امامی می گفت که مظلومانه شهیدش کردند و ما هم ته دلمان برای امام غصه می خوردیم.

وقتی هم همراه پدر می رفتیم، سینه می زدیم و در عالم بچگی، کتیبه های مشکی در و دیوار را می دیدیم و با حسین(ع) حسین(ع) های زیر لب، انس می گرفتیم.

آن زمان ، گاهی می رفتیم روضه های خانگی، بچه ها در دل هیأت بازی می کردند، توی هیات دنبال هم می دویدند و سری به دیگ غذا می زدند اما وسطش نگاهشان می افتاد به سینه زدن بزرگترها و اشک روی گونه ها، دست از بازی می کشیدند و بزرگترها را همراهی می کردند هروقت هم خسته می شدند دوباره می رفتند کنج حیاط، بازی کنند اما صدای روضه مدام توی گوششان می پیچید.

آن زمان در روضه ها خبری از مهدکودک و هیات های کودکانه نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدکودک روضه، خطری جدی برای نسل آینده

مهدکودک روضه، خطری جدی برای نسل آینده