مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 14:052023-08-06اجتماعي

خشکی 26 درصدی تالاب شادگان/ از بین رفتن ماهانه تا 30 سانتیمتر از تالاب های خوزستان


رییس اداره احیای تالاب های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به خشکی 26 درصدی تالاب شادگان، گفت: امسال تبخیر آب در تالاب ها نسبت به سال های قبل بیشتر است و برآورد شده که ماهانه بین 13 تا 30 سانتی متر از عمق تالاب های خوزستان، - تبخیر می شوند و از بین می روند.

موسی مدحجی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تالاب شادگان اظهار کرد: متناسب با تغییرات اقلیم، تالاب ها دوره نوسانات آبی را می گذرانند اما اگر در حوضه آبریز هر تالاب تنش آبی رخ دهد نیز بر سیستم اکولوژیکی آن اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه روان آب ها و بارش های حوضه های آبریز نیز بر میزان آبگیری تالاب ها اثر می گذارند، افزود: در زمستان سال قبل یعنی در سال آبی 1401 – 1402 (از مهرماه 1401 تا شهریورماه 1402) بارش های خوبی در حوضه های آبی کارون و جراحی داشتیم؛ هر چند هر سال بیشترین میزان آب تالاب ها با تبخیر در فصل تابستان از دست می رفت اما در حال حاضر شرایط آبی تالاب شادگان در مقایسه با دو سال اخیر بهتر است.

ماهانه 13 تا 30 سانتی متر از تالاب های خوزستان بر اثر تبخیر، از بین می روند رییس اداره احیای تالاب های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: البته امسال تبخیر آب در تالاب ها نسبت به سال های قبل بسیار بیشتر است و برآورد شده که ماهانه بین 13 تا 30 سانتی متر از عمق تالاب های خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکی 26 درصدی تالاب شادگان/ از بین رفتن ماهانه تا 30 سانتیمتر از تالاب های خوزستان

خشکی 26 درصدی تالاب شادگان/ از بین رفتن ماهانه تا 30 سانتیمتر از تالاب های خوزستان