مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:552023-08-05اقتصادي

خسارات زیاد کشت محصولات پرآب خور به آبخوان ها


رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کشت محصولات پرآب خور، خسارات زیادی را به آبخوان ها وارد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، محمد حسن نامی ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای مقابله با پدیده خشکسالی و استفاده بهینه از منابع آبی استان با تاکید بر استفاده و توزیع بهینه و عادلانه ی منابع آبی اظهار داشت: اجرای پروژه های اولویت دار در راستای کاهش خشکسالی توسط دستگاه های اجرایی به صورت جدی پیگیری در حال پیگیری و اجرا است.

  وی با اشاره به اینکه کشت محصولات پرآب خور، خسارات زیادی را به آبخوان ها وارد می کند، افزود: برداشت های بی رویه از منابع آب برای تولید این محصولات پر ابخور، نه تنها خسارات جبران ناپذیری را به منابع آبی وارد می کند، بلکه ایجاد اثرات سوء زیست محیطی در منطقه را نیز فراهم کرده است.

نامی تصریح کرد: جهاد کشاورزی با توجه به شرایط بحران آب باید نسبت به تغییر الگوی کشت، استفاده از آبیاری های نوین و فرهنگ سازی اقدامات ترویجی را انجام دهد.

  60 درصد نیاز آب شرب از طریق آبهای زیرزمینی تامین می شود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز با مقولـه مدیریـت عرضـه و تقاضـا را بـه عنـوان یـک اصـل مهـم در مدیریـت منابـع آب شـرب توصیـف و  بـر استفاده از ظرفیت پساب در صنایع و فضای سبز و همچنین بهره برداری درست از منابع آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارات زیاد کشت محصولات پرآب خور به آبخوان ها

خسارات زیاد کشت محصولات پرآب خور به آبخوان ها