مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 04:452023-08-13بين الملل

اتحادیه اروپا، نیجر را به تحریم تهدید کرد


اتحادیه اروپا در واکنش به کودتای نظامی اخیر در نیجر، این کشور آفریقایی را تهدید به تحریم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا در بیانیه ای در واکنش به تحولات نیجر که شاهد کنار زده شدن رییس جمهور مخلوع با کودتای نیروهای گارد ریاست جمهوری و به حکومت رسیدن شورای نظامی بود، تهدید به اعمال تحریم علیه این کشور کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا کاملا از تلاش های بلوک اکواس در رابطه با نیجر حمایت می کند و برای حمایت از آنها از جمله از طریق اعمال نظام جدیدی از تحریم های انفرادی آماده است.

روز پنجشنبه گذشته، رهبران جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) در نشستی در واکنش به تحولات در نیجر بر سر تشکیل یک نیروی نظامی آماده برای حمله به این کشور توافق کردند.

اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرد، از نیجر می خواهد به نظم قانون اساسی برگردد و از تلاش های اکواس در راستای یافتن راه حل دیپلماتیک برای نیجر حمایت کرده و تصمیم این بلوک برای تشکیل یک نیروی نظامی آماده برای حمله به نیجر را مورد توجه قرار می دهد.

جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای حمایت از محمد بازوم ، رییس جمهور مخلوع نیجر اعلام کرد: اتحادیه اروپا بار دیگر بازداشت غیرقانونی بازو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا، نیجر را به تحریم تهدید کرد

اتحادیه اروپا، نیجر را به تحریم تهدید کرد