مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 09:202023-08-03سياسي

شهادت شیخ فضل الله نوری، پرچم غربزدگی را بر بامسرای نهضت مشروطه برافراشت


تاریخ نگار گلستانی با اشاره به اینکه آیت الله نوری خواستار اسلامیت مشروطه و قوانین جاری و مطبوعات کشور بود، گفت: شهادت شیخ فضل الله نوری، پرچم غربزدگی را بر بامسرای نهضت مشروطه برافراشت.

- ایسنا/گلستان تاریخ نگار گلستانی با اشاره به اینکه آیت الله نوری خواستار اسلامیت مشروطه و قوانین جاری و مطبوعات کشور بود، گفت: شهادت شیخ فضل الله نوری، پرچم غربزدگی را بر بامسرای نهضت مشروطه برافراشت.

غلامرضا خارکوهی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به سالگرد قیام مشروطه اظهار کرد: نهضت مشروطه با رهبری، حمایت، تشویق و فتاوای علمای شیعه در ایران و نجف بر ضد حاکمان مستبد قاجار به راه افتاد و پس از مبارزات چند ساله به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: آن سالها مردم کوچه و بازار در ایالات و ولایات ایران تنها به خاطر رهبری علمای روحانی دست به این قیام زدند و علم عدالتخواهی را برافراشتند و اگر نه مردم افراد غربزده و ضد دینی مثل یپرم خان ارمنی را نه می شناختند و نه به آنها اعتماد داشتند.

تاریخ نگار گلستانی با اشاره به اینکه در آن روزگار مطبوعات بسیار محدود بودند و تنها در دسترس چند خانواده اعیان، اشراف و باسواد قرار داشت، گفت: در آن زمان شاید 90 درصد مردم ایران در بیسوادی به سر می بردند و آنها فقط از روحانیون حرف شنوی داشتند و تابع فرامین سیاسی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهادت شیخ فضل الله نوری، پرچم غربزدگی را بر بامسرای نهضت مشروطه برافراشت

شهادت شیخ فضل الله نوری، پرچم غربزدگی را بر بامسرای نهضت مشروطه برافراشت