مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 20:352023-07-26بين الملل

واکنش اتحادیه آفریقا به بازداشت رییس جمهور نیجر


رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا در واکنش به کودتای صورت گرفته علیه رییس جمهور نیجر گفت که اتحادیه آفریقا تلاش برخی از سربازان نیجر برای بی ثبات کردن نهادهای دموکراتیک در این کشور را به شدت محکوم می کند.

- رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا در واکنش به کودتای صورت گرفته علیه رییس جمهور نیجر گفت که اتحادیه آفریقا تلاش برخی از سربازان نیجر برای بی ثبات کردن نهادهای دموکراتیک در این کشور را به شدت محکوم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا به بازداشت صبح امروز محمد بازوم رییس جمهور نیجر واکنش نشان داد و گفت: آنچه در نیجر اتفاق می افتد خیانت به وظیفه ریاست جمهوری است و ما از سربازان می خواهیم که فوراً از این رفتار غیرقابل قبول خودداری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالجزیره، وی تصریح کرد: اتحادیه آفریقا از جامعه جهانی می خواهد که سربازان گارد ریاست جمهوری نیجر را فورا و بدون قید و شرط به مراکز نظامی خود بازگرداند.

طبق گزارش های محلی نیجر، رییس جمهور این کشور توسط عناصر وابسته به گارد ریاست جمهوری که گفته می شود قصد کودتا دارند، در داخل کاخ ریاست جمهوری بازداشت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآناتولی، دفتر ریاست جمهوری نیجر نیز پیشتر با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که عناصر وابسته به گارد ریاست جمهوری شورشی آغاز کرده اند و اگر به این اقدام ادام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش اتحادیه آفریقا به بازداشت رییس جمهور نیجر

واکنش اتحادیه آفریقا به بازداشت رییس جمهور نیجر