مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 16:452023-08-08اقتصادي

کاهش کسری مخزن آب های زیرزمینی در تربت حیدریه


مدیر امور منابع آب شهرستان تربت حیدریه گفت: کسری مخزن آب های زیرزمینی در تربت حیدریه 30 تا 100 کاهش یافت.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور منابع آب شهرستان تربت حیدریه گفت: کسری مخزن آب های زیرزمینی در تربت حیدریه 30 تا 100 کاهش یافت.

مهدی طلعتی سه شنبه 17 مردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کسری مخزن آب های زیرزمینی در 8 دشت تربت حیدریه 30 تا 100 کاهش یافته است، از اجرای سند سازگاری با کم آبی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تربت حیدریه یکی از قطب های کشاورزی و باغداری در خراسان رضوی است، عنوان کرد: خشکسالی شدید دو سال گذشته به منابع زیرزمینی آب فشار بیشتری وارد کرده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان تربت حیدریه بیان کرد: افت سطح آب های زیرزمینی در دشت های این منطقه در حال حاضر 70 سانتی متر تا حداکثر یک متر است که در سال های قبل بیش از 2 متر بوده است.

وی افزود: افت سطح آب های زیرزمینی در برخی دشت های این منطقه 30 تا 40 درصد و در دشت مه ولات بیش از 100 درصد کمتر شده است.

طلعتی این موفقیت را مرهون نصب کنتورهای هوشمند ذکر کرد و گفت: در این منطقه حدود 2000 حلقه چاه کشاورزی داریم که تمام این چاه ها به کنتور هوشمند مجهز شده و چنانچه در سال های آینده با خشکسالی روبرو نباشیم امیدواری زیادی برای بهبود سطح آب های زیرزمینی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش کسری مخزن آب های زیرزمینی در تربت حیدریه

کاهش کسری مخزن آب های زیرزمینی در تربت حیدریه