مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 13:562023-08-03پزشكي

توصیه هایی درباره خطرات گرمازدگی برای کودکان


رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت تاکید کرد: شیرخواران و کودکان زیر 5 سال گروه سنی هستند که نسبت به تغییرات دمای محیط آسیب پذیرترند و باید مراقبت بیشتری در این شرایط دریافت کنند.

- جی پلاس، ایسنا نوشت: دکتر حمیدرضا لرنژاد با بیان این که با افزایش دمای هوا در تابستان و به خصوص در مناطق گرمسیری توجه به توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از گرمازدگی ضروری است، گفت: افزایش دمای بدن و داغی و قرمزی پوست، فرورفتگی چشم ها، استفراغ یا اسهال و کم شدن ادرار، نبض ضعیف و تنفس تند، گریه و بی قراری و تحریک پذیری و بی حالی و کاهش هوشیاری علائم گرمازدگی در کودکان است.

وی در خصوص علل بروز گرمازدگی در کودکان، اظهار داشت: کم بودن توانایی بدن برای تنظیم دما، مصرف کم مایعات و شیر، پوشیدن لباس زیاد و تنگ، غفلت از کودک و رها شدن در فضای بسیار گرم و بسته نظیر خودرو، مصرف برخی داروها، ابتلا به برخی بیماری های زمینه ای مثل دیابت کودکان، بیماری فیبروزکیستیک (cystic fiosis)، بیماری های کلیوی، اسهال مزمن و برخی موارد دیگر مانند کم وزنی یا اضافه وزن در بروز گرمازدگی در کودکان موثر هستند.

رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت با بیان این که مهم ترین خطر در گرمازدگی کودکان خطر کم آبی است که در صورت عدم مراقبت کافی حتی می تواند منجر به مرگ در کودک شود، گفت: زمانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی درباره خطرات گرمازدگی برای کودکان

توصیه هایی درباره خطرات گرمازدگی برای کودکان