مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 15:102023-08-14اقتصادي

راز رشد500درصدی در 4ماه/جان تولید بازگشت؛صادرکنندگان بازمی گردند؟


سال ها بود که از رابطه معنادار بین پرهیز از خام فروشی و درآمدهای ارزی و ریالی در استان سمنان صحبت می شد تا سرانجام فراوری در آمار صادرات استان شگفتی آفرید.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - محمد حسن مقدم نیا: جلوگیری از خام فروشی یکی از مهمترین موضوعاتی است که درباره توسعه محصولات صادراتی و ایجاد ثروت و درآمد برای واحدهای تولیدی چه در حوزه معدن و کشاورزی و چه حتی صنعت، مطرح می شود، مقوله ای که می تواند صادرات را نیز ارتقا بخشد.

سال ها است که این موضوع در استان سمنان مورد بحث قرار می گیرد و کارشناسان فراوانی معتقد هستند که اگر به سمت دوری از خام فروشی حرکت کنیم، شاخص های توسعه ای مانند صادرات و همچنین درآمدهای ارزی و ریالی برای استان افزایش می یابد.

امکان رشد صادرات در سال های اخیر حرکت به سمت فرآوری که بتواند بر تولید و ارتقای درآمدهای استان سمنان مؤثر باشد و همچنین چرخ صادرات را بچرخاند لاک پشتی بود در واقع به واسطه فقدان واحدهای فرآوری نمی توانستیم روند آن را شتاب ببخشیم اما از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون علیرغم برخی مشکلات و کاستی ها، در این شاخص رشد چشم گیری در استان صورت گرفته است.

رشد صادرات و درآمدهای صادراتی ماحصل حرکت از سمت خام فروشی به فرآوری است و این تحقق همان موضوعی است که سال ها درباره ظرفیت های تولیدی استان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز رشد500درصدی در 4ماه/جان تولید بازگشت؛صادرکنندگان بازمی گردند؟

راز رشد500درصدی در 4ماه/جان تولید بازگشت؛صادرکنندگان بازمی گردند؟