مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 15:352023-07-30فرهنگي

موزه آیینی صنایع دستی محرم راه اندازی می شود


معاون صنایع دستی کشور در بازدید از نمایشگاه دست آفریده های عاشورایی از راه اندازی موزه آیینی صنایع دستی ویژه محرم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد؛ مریم جلالی، معاون صنایع دستی کشور و سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد از نمایشگاه دست آفریده های عاشورایی در کوشک باغ هنر بازدید کردند.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در این بازدید بیان کرد: نمایشگاه صنایع دستی در محور عاشورایی، یکی از گزاره های خوبی است که آیین محرمی و مذهب را به نمایش می گذارد، این زاویه هنر است که حتی می تواند دین را به وسیله آن زیباتر معرفی کرد.

سید محمدحسین حجازی با بیان اینکه صنایع دستی گویای یک ستون و حرف است و می تواند هنر دلی و مذهبی ما را بیان کند و درباره آن سخن بگوید، اظهار امیدواری کرد: از این دست نمایشگاه ها در نقاط مختلف کشورمان بیشتر برگزار شود تا از این بستر حمایت بهتری شود و بتوانیم آثار بیشتری را به نمایش بگذاریم.

معاون صنایع دستی کشور نیز در این بازدید گفت: زمانی که فرهنگ ما به چوب و فلز این همه معنا می بخشد به معنای این است که یک میراث ناملموسی داریم که اندیشه، هوش، سلیقه و هنر هنرمندان و میراث ناملموس را به شیء تبدیل می کند که خودش روایت کننده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه آیینی صنایع دستی محرم راه اندازی می شود

موزه آیینی صنایع دستی محرم راه اندازی می شود