مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 12:402023-08-19بين الملل

اظهارات سودانی در نشست مبارزه با خشونت علیه زنان


نخست وزیر عراق در نشست سالانه روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان، دفاع از حقوق زنان را پیش از مسئولیت قانونی، یک مسئولیت انسانی و اخلاقی توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در پانزدهمین نشست سالانه روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان گفت: این مراسم به دور از فضاسازی ها و جوسازی ها هر ساله برای حمایت از حقوق زنان که مطالبه ای دینی و انسانی است با حضور هیئت های دیپلماتیک خارجی و نهادهای مدنی به همت جریان حکمت ملی عراق برگزار می شود.

وی ادامه داد: در تاریخ اسلام حادثه کربلا و پیامدهای آن از مهم ترین حوادثی است که تأثیر آن را تا امروز در سطح بشری می بینیم و دلالت های بزرگ آن حادثه با وجود همه مصائب آن همان اصولی است که امروز هم در قوانین مان درج می کنیم، مفاهیمی همچون انصاف و برابری و عدالت و آزادگی و مخالفت با ظلم.

نخست وزیر عراق عنوان با اشاره به برخی زوایای شخصت حضرت زینب (س) به عنوان یک الگوی واقعی برای زنان، تاکید کرد: حضرت زینب شخصیت محوری و اصلی بود که متولی استمرار موضع امام حسین (ع) و اصحاب آن حضرت شد و به وضعیت زنان و کودکان در مسیر اسارت رسیدگی کرد و با وجود همه مصائب استوار ماند و بر تسلیم به قضای الهی و ادامه ندای برادرش در مبارزه با ظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات سودانی در نشست مبارزه با خشونت علیه زنان

اظهارات سودانی در نشست مبارزه با خشونت علیه زنان