مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 20:052023-08-15سياسي

زلزله خاموش تهدیدی برای کاشان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، انسان ها همیشه با مداخلات مخاطره آمیز خود عامل بقا و فنا یا مِهر و قهر زمین می شوند و حتی گاهی تا جایی پیش می روند که زمین از این همه بی مسؤولیتی و بی تعهدی پیراهن از تن چاک و دهان باز می کند و بادلی چاک چاک فرومی ریزد.

انسان ها گاهی با استفاده بی رویه از منابع آب و خاک، آن چنان زیر پای زمین را خالی می کنند که تازیانه عطش را بر تنش نقش می زنند و قلب آسمان را از نبض تپش بازمی دارند.

مگر نه اینکه خداوند متعال زمین را الَّذی جَعَلَ لَکُم الأَرضَ مَهداً گهواره و بستر راحتی و استراحت انسان قرار داده است اما مداخلات انسانی این گهواره را واژگون و دل مادر زمین را هزار تکه می کند.

فرونشست زمین، پدیده ای خطرآفرین و زلزله ای خاموش است که بی توجهی به آن خسارت مالی، جانی و حتی بحران های اجتماعی را به دنبال دارد، اما بااین وجود این پدیده قابل پیش بینی و پیشگیری است.

وقوع گسیختگی و شکاف در سطح زمین یکی دیگر از نمودهای فرونشست زمین به شمار می رود که در سال های اخیر در نواحی مختلف استان اصفهان مانند دشت دامنه و داران در غرب، کاشان و حبیب آباد برخوار در شمال و مهیار شمالی در جنوب استان اصفهان مشاهده شده است.

بحران فرونشست در کاشان زلزله ای خاموش سید محسن حجازیان، مدیرعامل انجمن احیای آب کاشان بزرگ با تأکید بر ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله خاموش تهدیدی برای کاشان

زلزله خاموش تهدیدی برای کاشان