مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 02:402023-08-14دانش

بچه ها «زئوس» و «هرکول» را بیشتر می شناسند


ابوالقاسم اسماعیل پور معتقد است با توجه به این که در معرفی اسطوره های ایرانی کم کار بوده ایم، کودکان و نوجوانان اسطوره های غربی چون «زئوس» و «هرکول» را بیشتر می شناسند.

- ابوالقاسم اسماعیل پور معتقد است با توجه به این که در معرفی اسطوره های ایرانی کم کار بوده ایم، کودکان و نوجوانان اسطوره های غربی چون زئوس و هرکول را بیشتر می شناسند.

این اسطوره شناس و استاد دانشگاه در گفت وگو با ایسنا درباره نوشتن از اسطوره ها و معرفی آن ها به کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در ضرورت نوشتن از اسطوره ها شکی نیست؛ آشنایی با اسطوره ها به خصوص اسطوره های ایرانی و اسطوره های هویتی مملکت خودمان برای کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار ضروری است.

اگر کودکان و نوجوانان اسطوره های خارجی را بیشتر می شناسند به این دلیل است که در حوزه معرفی اسطوره های ایرانی کم کار بوده ایم و از طرف دیگر غربی ها کارتون ها، فیلم ها و کتاب های متعددی در این باره نوشته اند که به آسانی در فضای مجازی در دسترس نوجوانان قرار می گیرد.

او افزود: البته آثار مهم و متعددی در عرصه شاهنامه شناسی و اسطوره های شاهنامه نوشته شده است؛ اما برای این که اسطوره ها برای کودکان و نوجوانان و نسل جوان جذاب تر شود، لازم است به صورت پایه ای و اصولی یعنی بر اساس برنامه میان مدت و درازمدت بر روی این موضو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بچه ها «زئوس» و «هرکول» را بیشتر می شناسند

بچه ها «زئوس» و «هرکول» را بیشتر می شناسند