مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-18اجتماعي

تمرچین آماده میزبانی از زائران اربعین شد/آغاز ورود زائران از شنبه


مرز تمرچین پیرانشهر در نقطه صفر مرزی ایران و عراق برای تردد زائران اربعین حسینی شمال غرب بازگشایی شده و هم اکنون تمامی زیرساخت ها و امکانات برای تردد زائران در این مرز فراهم است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: مرز تمرچین در آذربایجان غربی تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق بوده و در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد از سال گذشته برای اولین بار از مرز تمرچین به سوی عتبات عالیات تردد زائران اربعین حسینی فراهم شده است.

در این مرز امکانات لازم به منظور رفاه زائران اربعین از موکب های اسکان و تغذیه تا سایر خدمات در نظر گرفته شده است و وسایل حمل ونقل عمومی نیز از شهرهای مختلف به سمت نقطه صفر مرزی مستقر می شود.

بازگشایی مرز تمرچین، ضمن کاهش مسافت و زمان سفر و حتی کاهش هزینه برای زائران عتبات عالیات، می تواند مقدمات عبور جمع کثیری از زائران استان های شمال غرب کشور و حتی زائران کشورهایی چون ترکیه و آذربایجان را فراهم کند.

در حال حاضر زیرساخت های استقبال و ارائه خدمات از زائران سیدالشهدا (ع) در مرز تمرچین فراهم شده و همه دستگاه های اجرایی استان برای ارائه بهترین خدمات در این مرز بسیج شده اند.

تمرچین حدود 150 کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی فاصله دارد و از تمرچین تا سامرا 450 کیلومتر، تا کربلا 650 کیلومتر، تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرچین آماده میزبانی از زائران اربعین شد/آغاز ورود زائران از شنبه

تمرچین آماده میزبانی از زائران اربعین شد/آغاز ورود زائران از شنبه