مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 14:302023-08-01اجتماعي

ثبت جهانی «بافت تاریخی دامغان» رد شده یا اولویت ندارد؟


بافت تاریخی دامغان در حالی در فهرست در انتظار یونسکو قرار دارد که هنوز در فهرست میراث ملی ایران ثبت نشده است و اظهارات معاون میراث فرهنگی استان سمنان نیز بیانگر آن است که ثبت جهانی این بافت رد شده است.

- بافت تاریخی دامغان در حالی در فهرست در انتظار یونسکو قرار دارد که هنوز در فهرست میراث ملی ایران ثبت نشده است و اظهارات معاون میراث فرهنگی استان سمنان نیز بیانگر آن است که ثبت جهانی این بافت رد شده است.

با این وجود، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان می گوید ثبت جهانی بافت تاریخی این شهر همچنان در برنامه های میراث فرهنگی است، ولی در اولویت قرار ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دامغان که به شهر 100 دروازه مشهور است، زمانی پایتخت اشکانیان بوده و به دلیل موقعیت قرارگیری آن در راه ابریشم از کاروانسراها، قلعه ها و برج های متعدد در آن، نشانی دیده می شود.

این شهر کویری که بخش زیادی از تاریخ ایران را در دل خود جای داده، بناهای قدیمی و ارزشمند زیادی دارد و به عنوان یک بافت تاریخی ارزشمند شناخته شده است.

بافت تاریخی دامغان از سال 1386 در انتظار ثبت در میراث جهانی یونسکو است، اما به نظر می رسد در طول این 16 سال قدمی برای تهیه پرونده جهانی آن برداشته نشده است و هیچ سرنخی از وضعیت این پرونده وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی «بافت تاریخی دامغان» رد شده یا اولویت ندارد؟

ثبت جهانی «بافت تاریخی دامغان» رد شده یا اولویت ندارد؟