مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 08:002023-08-20پزشكي

مداوای خانگی؛ اولین قدم در درمان اسهال


اسهال یک بیماری خودمحدود شونده بوده و اگر با علائم خطرناک همراه نباشد، اولین قدم در درمان آن، مداوای خانگی است.

- ایسنا/زنجان متخصص بیماری های عفونی، گفت: اسهال یک بیماری خودمحدود شونده بوده و اگر با علائم خطرناک همراه نباشد، اولین قدم در درمان آن، مداوای خانگی است.

دکتر مبین در گفت وگو با ایسنا زنجان، اظهار کرد: مهم ترین اصل در درمان اسهال، مصرف مایعات فراوان و در رأس آن، آب به منظور جبران کم آبی و تامین الکترولیت بدن است.

وی مصرف آب همراه با غذا را بی ارزش دانست و بر مصرف آن در بین وعده های غذایی تاکید کرد و افزود: مصرف محلول های ORS، آب کمپوت های خانگی مثل کمپوت سیب که با مقدار کمی شکر تهیه شده باشد، سیب زمینی پخته، گوجه فرنگی پخته یا کبابی شده و کته ماست از جمله روش های خانگی درمان اسهال است.

این متخصص بیماری های عفونی ضمن توصیه بر مصرف ماست پروبیوتیک در هنگام ابتلا به اسهال، خاطرنشان کرد: لبنیات پروبیوتیک از جمله شیر، پنیر و ماست پروبیوتیک، حاوی نوعی باکتری مفید برای بدن خصوصا دستگاه گوارش هستند و رشد باکتری های خطرناک را کنترل می کنند.

مبین با بیان اینکه اسهال باعث کاهش میزان پتاسیم بدن می شود، اظهار کرد: میوه هایی چون موز و آناناس، حاوی پتاسیم بوده و مصرف آنها در هنگام ابتلا به اسهال توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مداوای خانگی؛ اولین قدم در درمان اسهال

مداوای خانگی؛ اولین قدم در درمان اسهال