مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 13:002023-08-20بين الملل

اظهارات تحریک آمیز نامزد جدایی طلب انتخابات تایوان


معاون رییس جزیره تایوان پس از رزمایش نظامی چین حوالی این جزیره، مدعی شد که انتخابات سال آینده تایوان، انتخاب بین دموکراسی و خودکامگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ویلیام لای، معاون رییس جزیره تایوان که با سفر تحریک آمیز به آمریکا خشم چین را برانگیخت و این کشور را بر آن داشت تا رزمایش نظامی گسترده ای را اطراف این جزیره برگزار کند، حالا در اظهاراتی مدعی شده است که انتخابات سال آینده این جزیره به پکن ارتباطی ندارد.

ویلیام لای که در نظرسنجی های انتخاباتی ژانویه سال آینده تایوان، پیشتاز است، در ماه جاری در مسیر تردد به پاراگوئه، دوبار در آمریکا توقف کرد؛ اقدامی که باعث خشم پکن شد.

در نگاه چین، ویلیام لای، یک جدایی طلب خطرناک است.

وزارت دفاع تایوان صبح امروز مدعی شد که در 24 ساعت گذشته 25 جنگنده چینی از خط میانه تنگه تایوان عبور کرده اند؛ خط میانه به عنوان مرز غیررسمی بین چین و تایپه عمل می کند.

مقامات تایوانی مدعی شده اند که چین به بهانه سفر ویلیام لای به واشنگتن، احتمالاً برای ترساندن رای دهندگان تایوانی در آستانه انتخابات این جزیره و سوق دادن آنها به سمت تفکر هراس از جنگ ، از این رزمایش نظامی استفاده کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات تحریک آمیز نامزد جدایی طلب انتخابات تایوان

اظهارات تحریک آمیز نامزد جدایی طلب انتخابات تایوان