مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-17اقتصادي

شیرینی هلو به کام واسطه ها/ نبود صنایع تبدیلی معضلی برای کشاورزان


ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ هلو و شلیل در جهان محسوب می شود، بخشی از این تولید به نام باغداران سامانی ثبت شده، اما بیشتر دسترنج هلوکاران در این شهرستان به جیب دلالان می رود.

- گروه استان ها- خبرگزاری مهر : اما زحمات کشاورزان آن طور که باید دیده نمی شود، در زمان برداشت محصول دلالان و واسطه ها وارد میدان می شوند و دسترنج یکساله کشاورز را به غارت می برند.

عمر برخی محصولات کشاورزی مانند هلو بسیار محدود است و اگر کشاورز به سرعت اقدام به فروش محصول خود نکند، به ضایعات تبدیل شده و دسترنج او به باد می رود، بنابراین باید به ساز دلال برقصد و محصول تولیدی خود را به قیمت پیشنهادی بفروشد.

اگر در چهارمحال و بختیاری واحدهای متعدد فرآوری محصولات وجود داشت، کشاورز می توانست با خیال آسوده محصول تولیدی خود را فرآوری و سود خوبی به دست آورد، اما اکنون در این آشفته بازار محصولات کشاورزی نمی توان امید چندانی داشت که کشاورز بدون دغدغه دسترنج خود را به فروش برساند.

متأسفانه امروز اولویت مسئولان در حوزه کشاورزی افزایش میزان تولید است و برای احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی فکر چندانی نشده است و تنها شاهد وعده های بی حاصل در این حوزه بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرینی هلو به کام واسطه ها/ نبود صنایع تبدیلی معضلی برای کشاورزان

شیرینی هلو به کام واسطه ها/ نبود صنایع تبدیلی معضلی برای کشاورزان