مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 11:152023-08-15اقتصادي

جذب 6000 متقاضی کار به بازار


بر اساس اعلام دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار تاکنون 13 هزار و 500 فرصت شغلی در سامانه جست وجوی شغل به ثبت رسیده و 6000 نفر به کار گمارده شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سامانه جست وجوی شغل با هدف کاهش هزینه های جست وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی ها و در نهایت افزایش اشتغال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است.

از طریق این سامانه، کارفرماهایی که نیاز به نیروی کار دارند در سامانه ثبت نام کرده و سپس به کاریابی هایی که در کشور فعالیت دارند متصل شده و درخواست خود را برای اخذ نیروی کار به ثبت می رسانند.

کارجویان نیز می توانند پس از ورود به سامانه نیازهای شغلی هر منطقه را بررسی و با اتصال به کاریابی موردنظر، شغل مناسب خود را با هزینه اندک پیدا کنند.

از دیگر مزایای سامانه جست وجوی شغل این است که وقتی اطلاعات و رزومه کارجویان در سامانه بارگذاری و ثبت می شود در صورتی که به مهارت و تخصص نیاز داشته باشند، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کارجویان را به سمت مهارت آموزی و کسب تخصص، سوق داده و بستر کار آنها را فراهم می کند.

بر اساس اعلام وزارت کار تاکنون 13 هزار و 500 فرصت شغلی با ظرفیت 100 هزار شغل در سامانه جست و جوی شغل ثبت شده و 18 هزار و 138 معرفی نامه صادر و 6000 نفر نیز به کارگیری شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب 6000 متقاضی کار به بازار

جذب 6000 متقاضی کار به بازار