مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 12:402023-08-12اجتماعي

دمای هوا در 13 شهر آذربایجان غربی به بیش از 36 درجه رسید


با جنوبی شدن جریانات هوا اوج گرمای تابستانی در آذربایجان غربی ایجاد شده و دمای هوا در 13 شهر استان به بیش از 36 درجه رسیده است.

- اردلان محمدپور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در شبانه روز گذشته پلدشت با دمای 43 درجه سانتی گراد و خوی با دمای 42 درجه سانتی گراد گرم ترین شهرهای آذربایجان غربی بودند و اهالی این این 2 شهر یکی از روزهای گرم تابستانی خود را سپری کردند.

وی اضافه کرد: در همین مدت حداکثر دمای هوا در بوکان و نقده 39 درجه سانتی گراد، مهاباد، سلماس، شاهین دژ و پیرانشهر 38 درجه سانتی گراد، ارومیه، میاندوآب و ماکو 37 درجه، اشنویه و سردشت نیز به 36 درجه سانتی گراد رسید.

به گفته رییس اداره هواشناسی مهاباد اوج گرما برای امروز، شنبه در این منطقه پیش بینی می شود و احتمال دارد دمای هوا در این مدت به بیش از 40 درجه سانتی گراد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه از اواسط هفته جاری دمای هوا 2 تا چهار درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند، افزود: از روز دوشنبه دوباره روند کاهش دمای هوا شروع و تا حدودی از شدت گرمای تابستانی در این مناطق کاسته می شود.

محمدپور گفت: در شبانه روز گذشته میاندوآب با حداقل دمای 14 درجه سانتی گراد، خُنک ترین شهر آذربایجان غربی بود، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین 18 و 38 درجه سانتی گراد در نوسان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمای هوا در 13 شهر آذربایجان غربی به بیش از 36 درجه رسید

دمای هوا در 13 شهر آذربایجان غربی به بیش از 36 درجه رسید