مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 18:202023-08-02پزشكي

تغذیه با شیر مادر باید نهادینه شود


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اهمیت تغذیه با شیر مادر برای ارتقای سلامت نوزاد و مادر گفت: تغذیه با شیر مادر بهترین غذا برای شیرخواران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، قاسم برجویی فرد بعد از ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته ترویج تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: شیر مادر علاوه بر اینکه کودکان را در برابر بیماری ها مقاوم می کند، از مرگ ومیر آن ها پیشگیری و سبب رشد و تکامل بهتر آنان می شود همچنین برای ارتقا سلامت مادران نیز مفید است.

این متخصص کودکان بابیان اینکه تغذیه با شیر مادر باید به روش مطلوب انجام شود افزود: تغذیه نوزادان با شیر مادر باید در ساعت اول تولد شروع شود و شیرخوار در 6 ماه اول فقط با شیر مادر بدون هر نوع مایعات یا غذای دیگری تغذیه شود، همچنین از پایان 6 ماهگی به بعد علاوه بر تغذیه مکرر با شیر مادر، غذای کمکی هم به شیرخوار داده شود و البته تغذیه با شیر مادر تا 2 سالگی ادامه یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر موفقیت مادران در شیردهی را وابسته با عواملی متعددی دانست و بیان کرد: مراقبت ها و حمایت های لازم در مراحل مختلف قبل و حین بارداری و همچنین بلافاصله پس از زایمان و در مراحل حساس روزهای اول، مشاوره کارکنان بهداشتی درمانی با مادر برای حل مشکلات شیردهی، به ویژه تحکیم اعتمادبه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه با شیر مادر باید نهادینه شود

تغذیه با شیر مادر باید نهادینه شود