مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 16:152023-08-02سياسي

فقط 15 میلیون لیتر آب از هریرود به ایران رها شد!


علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: با وجودی که حاکمان افغانستان از قبول داشتن معاهده رهاسازی آب هریرود حرف می زنند، اما در عمل به جای 850 میلیون لیتر فقط 15 میلیون لیتر آب رها شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: با وجودی که حاکمان افغانستان از قبول داشتن معاهده رهاسازی آب هریرود حرف می زنند، اما در عمل به جای 850 میلیون لیتر فقط 15 میلیون لیتر آب رها شده است.

سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: به هیات حاکمه افغانستان چند بار درخواست برگزاری نشست دادیم که متاسفانه قبول نکردند.

علاوه بر این وزیر نیرو از طرف دولت ماموریت یافت پیگیری های لازم را داشته باشد.

ما نیز اقدامات خودمان را انجام می دهیم.

وی با اشاره به دبی ورودی هریرود، گفت: طی دو روز گذشته بارندگی خوبی در افغانستان شد و این آب وارد هریرود شد که امیدوارم این آقایان اجازه دهند این آب از بند کمال خان عبور کند تا به سمت دیگری نرود.

روان آب ها مناسب است و به مسوولان استانی چند بار گفته ام تا مذاکراتی با این آقایان داشته باشند تا حقابه ایران از هریرود دریافت شود.

سلاجقه گفت: بحث اساسی مان با حاکمان افغانستان عمل کردن به معاهده ای است که سال ها قبل بین دو دولت ایران و افغانستان بسته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 15 میلیون لیتر آب از هریرود به ایران رها شد!

فقط 15 میلیون لیتر آب از هریرود به ایران رها شد!