مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 12:502023-08-07سياسي

از ادعا تا واقعیت؛ آیا 50 درصد مردم زیر خط فقرهستند؟


اخیراً عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا ادعا کرده است که «50 درصد مردم ایران زیر خط فقر مطلق قرار دارند»، اما آیا این ادعا حقیقت دارد؟ - اخیراً عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا ادعا کرده است که 50 درصد مردم ایران زیر خط فقر مطلق قرار دارند ، اما آیا این ادعا حقیقت دارد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر اعلام اعداد و ارقام در مورد شاخص های اقتصادی و مقایسه این شاخص ها در کشورهای مختلف، یکی از مرسوم ترین اخبار اقتصادی است که از طریق رسانه های مختلف منتشر می شود.

در این بین، مهم ترین مسئله در آمارهای اقتصادی که منجر به اهمیت و اعتبار آن می شود، منبع اعلام کننده آمار است؛ اما گاهی اوقات آمار اقتصادی از سوی مؤسسه یا نهادهای رسمی و دولتی اعلام نمی شود، بلکه از سوی کارشناسان و اقتصاددانان ارائه می شود.

در این شرایط، اشاره به نحوه محاسبه و جمع آوری اطلاعات است که موجب اعتباربخشی به آمارهای غیررسمی می شود، حتی ممکن است در بعضی از موارد محاسبات غیررسمی، از آمار رسمی دقیق تر باشد.

در همین خصوص، اخیراً یکی از اقتصاددانان کشور با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی مردم، به شکست سیاست های اقتصادی کشور اذعان نموده و مدعی شده، نیمی از مردم کشور زیر خط فقر قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ادعا تا واقعیت؛ آیا 50 درصد مردم زیر خط فقرهستند؟

از ادعا تا واقعیت؛ آیا 50 درصد مردم زیر خط فقرهستند؟