مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 21:352023-08-15بين الملل

سفر فرستاده سازمان ملل در یمن به عمان


فرستاده سازمان ملل متحد در یمن در تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی این کشور در سفری به عمان با مقامات این کشور دیدار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هانس گراندبرگ فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در یمن با خلیفه بن علی الحارثی قائم مقام وزارت خارجه عمان در امور سیاسی دیدار کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت و اوامر آمریکا و با جانبداری های سازمان ملل، از ششم فروردین 1394 با تلاش برای بازگرداندن رییس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

به نوشته وبگاه الخلیج اونلاین ، وزارت خارجه عمان اعلام کرد که الحارثی و گراندبرگ در این دیدار تلاش های صورت گرفته برای کمک به طرف های یمنی جهت دستیابی به راه حل سیاسی را بررسی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه عمان آمده است که الحارثی و گراندبرگ ایفای نقش سازمان ملل در سطح سیاسی و انسانی در یمن را بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر فرستاده سازمان ملل در یمن به عمان

سفر فرستاده سازمان ملل در یمن به عمان