مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 12:302023-08-22سياسي

قانون هم حریف تغییر میز از دانشگاه به مدیریت دولتی نشد


شهرکرد_قانون منع بکارگیری اعضای هیات علمی دانشگاه ها در پست های مدیریتی از سوی دیوان عدالت اداری صادر و ابلاغ شد اما به نظر می رسد این قانون در چهار محال و بختیاری به درستی اجرا نمی شود.

- ، گروه استان ها: 18 تیر ماه سال جاری بود که دیوان عدالت اداری طی حکمی اعلام کرد که اعضا هیأت علمی دانشگاه ها نمی توانند در دولت حکم انتصابی داشته باشد در این گزارش به دنبال بررسی این موضوع هستیم که این رأی دیوان عدالت اداری چگونه در استان اجرا می شود.

در سال 1373 قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی با عنوان قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل وضع شد، در این قانون آمده است: با توجه به اصل 141 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر شخص می تواند تنها یک شغل دولتی را عهده دار شود.

تبصره 1 - سمت های آموزشی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی از این حکم مستثنی می باشند.

بعد از وضع این قانون کم و بیش بساط تصدی بیش از یک شغل در کشور جمع آوری شد، بماند که همچنان عده ای با فرار از قانون همزمان چندین شغل داشتند.

در سال 1400 با ضرورتی که وجود داشت قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوبه سال 1373 اصلاح شد بر اساس این اصلاحیه، تصدی هر نوع شغل دولتی دیگر در مؤسساتی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت و یا مؤسسات عمومی است و همچنین نمایندگی مجلس شورای اسلامی، وکالت دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون هم حریف تغییر میز از دانشگاه به مدیریت دولتی نشد

قانون هم حریف تغییر میز از دانشگاه به مدیریت دولتی نشد