مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 19:402023-07-24سياسي

جزییات بیشتر درباره «ثبت ملی بافت تاریخی شیراز»


قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تایید ثبت ملی بافت تاریخی شیراز، عرصه یکپارچه محدوده این بافت را 360 هکتار اعلام کرد.

- قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تایید ثبت ملی بافت تاریخی شیراز، عرصه یکپارچه محدوده این بافت را 360 هکتار اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال تشکیل شورای ثبت آثار تاریخی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بررسی پرونده بافت تاریخی شیراز برای ثبت در فهرست میراث ملی ایران، علی دارابی ـ معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نتیجه بررسی های فنی و جلسات کارشناسی را که بافت تاریخی شیراز را برای ثبت ملی واجد ارزش اعلام کرده است، به این شرح منتشر کرد: 1 ـ محدوده بافت تاریخی شیراز شاهدی برجسته از ساختار شهرسازی دوره زندیه است، شیراز پایتخت منحصر بفرد ایران از دوره زندیه است و با توجه به کمبود شواهد از معماری و شهرسازی دوره زندیه ثبت ملی محدوده بافت تاریخی شیراز بسیار حائز اهمیت است.

2 ـ این محدوده با توجه به شواهد برجسته معماری و شهرسازی دوره زندیه، برخوردار از ظرفیتی ویژه برای قرارگیری در فهرست میراث جهانی یونسکو است و این امر اهتمام وزارت را برای ثبت ملی این اثر دوچندان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات بیشتر درباره «ثبت ملی بافت تاریخی شیراز»

جزییات بیشتر درباره «ثبت ملی بافت تاریخی شیراز»