مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-15اقتصادي

رشد خوزستان در گروی توسعه بخش کشاورزی است/ جلوگیری از تبخیر آب


رشد استان در گروی توسعه بخش کشاورزی است و در همین راستا باید از تبخیر آب جلوگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اکبر حسینی محراب صبح امروز سه شنبه در جلسه مدیریت منابع آبی استان خوزستان با اشاره به میزان ذخایر آب در حوزه کرخه و مارون اظهار کرد: مدیریت منابع با همکاری کشاورزان به گونه ای انجام شود که آب به هورالعظیم، نخیلات و تالاب شادگان برسد.

وی اضافه کرد: در خصوص آزادسازی و رسیدن آب به پایین دست نیز کشاورزان از هفت روز هفته به ترتیب در مسیر 2 روز را برداشت نکنند.

استاندار خوزستان بر رهاسازی آب از مارون به پایین دست تأکید کرد و گفت: توضیحات کارشناسان حاضر در جلسه حاکی از این بود که کار به خوبی در حال انجام است و آب به مناطق پایین دستی نیز می رسد اما با توجه به فصل گرما فعالیت ها باید به گونه ای انجام شود که رهاسازی بیشتری داشته باشیم تا آب در پایین دست برداشت شود.

حسینی محراب از کشاورزان و تشکل های کشاورزی بالادست خواست تا همکاری لازم را در راستای برنامه ریزی صورت گرفته برای مدیریت منابع آبی داشته باشند.

استاندار خوزستان افزود: کشاورزان و تشکل های کشاورزی در بالادست باید کاری کنند تا آب طبق برنامه ای که کارگروه شهرستانی از شوش تا دشت آزادگان داشته، مدیریت شود و آب به کانال های فرعی، هور و حسیبه برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد خوزستان در گروی توسعه بخش کشاورزی است/ جلوگیری از تبخیر آب

رشد خوزستان در گروی توسعه بخش کشاورزی است/ جلوگیری از تبخیر آب