مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 20:452023-07-23سياسي

احیای امر به معروف و نهی از منکر باعث پیشرفت جامعه می شود


رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر باعث پیشرفت جامعه می شود.

- حجت الاسلام علی محمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: حیات اسلام وابسته به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: امر به معروف و نهی از منکر ازجمله فرایضی هستند که در طول زمان نیاز به تمدید و تجدید آنها نیست و همگان مکلف هستند که در این واجب الهی کوتاهی نکنند.

وی گفت: آیات و روایات ما را به امر به معروف و نهی از منکر هدایت کرده اند و این امر مهم از جمله عوامل جهت رشد و پیشرفت اسلام است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: یکی از علت های قیام و حرکت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و انتهای مقصد آن حضرت یعنی کربلا، قیام جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی اضافه کرد: سیدالشهداء (ع) فرمود: إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّهِ جَدّی، أُُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَهِ جَدّی و أبی؛ من برای جاه طلبی و کام جویی و آشوبگری و ستمگری قیام نکردم، بلکه برای اصلاح در کار امت جدم قیام کردم، می خواهم امر به معروف و نهی از منکر و به شیوه جد و پدرم حرکت کنم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای امر به معروف و نهی از منکر باعث پیشرفت جامعه می شود

احیای امر به معروف و نهی از منکر باعث پیشرفت جامعه می شود