مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 14:152023-08-09اقتصادي

ردپای پروانه فروشی مهندسان ناظر در ریزش ساختمان خلازیر


یک کارشناس عمران با اشاره به دور زدن نظام مهندسی کشور و ساخت واحدهای مسکن بدون ایمنی گفت: همین الان قیمت اجاره سالانه یک پروانه نظارت از مهندس ساختمان 50 تا 100 میلیون تومان است.

- سعید صادقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مسئله ساختمان های غیرمجاز اظهار داشت: در کشور ما یک نظام جامع برای ساختمان وجود دارد و الزامات سختگیرانه ای نیز روی کاغذ  لازم اجرا است و اگر منطبق بر کاغذ نظر بدهیم، عملا نباید با هیچ ساخت وساز ضعیفی مواجه شویم.

این کارشناس مسکن در تشریح روند نظارت بر ساخت مسکن گفت: در مراحل مختلف ساخت مسکن، تایید فنی ساخت هر ساختمان بر عهده مهندسان دارای پروانه نظام مهندسی است و مسئولیت اجرایی نیز با آن ها است.

وی افزود: وقتی می گوییم روی کاغذ یعنی مهندس ساختمان مستقل باید به دقت ریزترین عملیات اجرایی را تایید و مجوز پیش رفتن پروژه ساختمانی را بدهد و عملا نباید هیچ ساختمانی بدون رعایت الزامات فنی به پیش برود.

صادقی بیان کرد: مشکل از جایی شروع می شود که مهندسان ساختمان نظارت روی خود نمی بینند و اتفاقات عجیبی در این مسیر رخ می دهد.

این کارشناس مسکن گفت: همین الان اگر شما یک مجوز نظارت نظام مهندسی داشته باشید، برخی اشخاص حقیقی و حقوقی سازنده این مجوز را از شما خریداری می کنند تا بدون حضور شما از مجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای پروانه فروشی مهندسان ناظر در ریزش ساختمان خلازیر

ردپای پروانه فروشی مهندسان ناظر در ریزش ساختمان خلازیر