مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 15:202023-08-12پزشكي

کشف تازه در موزه تاریخ پزشکی/کلیشه های سربی تبلیغی در کمد دربسته


کلیشه های سربی که سالها در کمدهای در بسته دانشکده داروسازی پنهان بود و از آنها برای برچسب دارو و مجلات علمی استفاده می شد؛ کشف و در موزه تاریخ پزشکی ایران به نمایش گذاشته شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمید نمازی رییس موزه تاریخ پزشکی ایران در مراسم رونمایی از کلیشه های سربی که با حضور رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در محل موزه برگزار شد، درباره بخش های مختلف موزه توضیحاتی داد و با بیان اینکه ماجرای دانشگاه ها و کمدهای قفل شده در بیمارستان ها و دانشکده های پزشکی یک ماجرای تاریخی است گفت: در مرکز طبی کمدی که قفل بود پیدا شد و وقتی در آن را شکستند متوجه شدند قرآنی که هنگام افتتاح مرکز آنجا بوده هنوز هست.

نمازی درباره ماجرای کشف کلیشه های سربی دانشکده داروسازی هم گفت: دو سال پیش متوجه شدیم کمدی در دانشکده داروسازی وجود دارد که کلید قفل آن گم شده و کسی تا به حال این کمد را باز نکرده است.

وقتی قفل آن را شکستیم متوجه شدیم درون آن تعداد زیادی کلیشه های تبلیغاتی سربی برای داروها و لوگوها و عناوین پرتکرار وجود دارد.

از این کلیشه ها برای برچسب شیشه ها و داروها و مجلات داروسازی استفاده می شد.

وی افزود: 200 قطعه از این کلیشه ها امروز در موزه تاریخ پزشکی ایران در معرض دید قرار گرفته است و امیدواریم در آینده بتوانیم با موزه گرافیک ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف تازه در موزه تاریخ پزشکی/کلیشه های سربی تبلیغی در کمد دربسته

کشف تازه در موزه تاریخ پزشکی/کلیشه های سربی تبلیغی در کمد دربسته