مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 12:502023-07-24دانش

آشنایی با کاربرد یادگیری تقویتی در رباتیک


انجمن علمی دانشجویی رباتیک و مکاترونیک معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س)، وبینار «آشنایی با کاربرد یادگیری تقویتی در رباتیک» را برگزار می کند.

- انجمن علمی دانشجویی رباتیک و مکاترونیک معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س)، وبینار آشنایی با کاربرد یادگیری تقویتی در رباتیک را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، این دوره سه شنبه 10 مرداد ماه ساعت 17 الی 18:30، با تدریس میلاد شفیعی ـ دانشجوی دکترای EPFL و مدیر گروه دینامیک و کنترل ربات انسان نمای سورنا 4 دانشگاه تهران، به صورت آنلاین برگزار می شود.

یادگیری تقویتی یکی از روش های یادگیری ماشین است که در آن، عامل یادگیری پس از ارزیابی هر اقدام، بازخوردی به صورت پاداش یا جریمه دریافت می کند.

درگذشته، این روش اغلب در بازی ها (از جمله بازی های آتاری و ماریو) به کار گرفته می شد و عملکرد آن در سطح انسان و حتی گاهی فراتر از توانایی ما بود.

اما در سال های اخیر، این الگوریتم های یادگیری تقویتی در نتیجه ادغام با شبکه های عصبی تکامل پیدا کرده و حال قادر است اعمال پیچیده تری از جمله حل کردن مسائل را نیز انجام دهد.

امروزه، یادگیری تقویتی با عملکردهای فرابشری، بویژه در دنیای بازی های کامپیوتری، که از خود نشان داده است، تبدیل به یکی از موضوعات به روز و برجسته هوش مصنوعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با کاربرد یادگیری تقویتی در رباتیک

آشنایی با کاربرد یادگیری تقویتی در رباتیک