مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 20:452023-08-22اقتصادي

تولید 50 تن ماهی در قفس در گیلان


مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه این استان حدود 300 کیلومتر نوار ساحلی دارد، گفت: همین امر سبب شد سال گذشته 50 تن ماهی در قفس از نوع خاویاری در استان تولید شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، کوروش خلیلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی پنج نقطه مناسب برای جاگذاری قفس پرورش ماهی در گیلان اظهار کرد: با راه اندازی و بهره برداری از هر کدام از این سایت های پرورش ماهی در قفس، ظرفیت تولید ماهی در گیلان پنچ تا 10 هزار تن افزایش می یابد.

  وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت گیلان در خصوص پرورش ماهی در قفس گفت: این استان حدود 300 کیلومتر نوار ساحلی دارد که همین امر سبب شد سال گذشته 50 تن ماهی در قفس از نوع خاویاری در استان تولید شود.

  مدیر کل شیلات استان گیلان با بیان اینکه ظرفیت اسمی پرورش ماهی در قفس استان 75 هزار و 500 تن است، تصریح کرد: در 27 هزار هکتار پهنه آبی گیلان قفس های پرورش ماهی در 12 منطقه، هفت سایت پشتیبان وجود دارد که عمده ترین محصول تولیدی در آنان قزل آلا است.

  خلیلی نقش توسعه پرورش ماهیان در قفس را رشد اقتصادی استان دانست و گفت: توسعه این صنعت و نیز افزایش رغبت بهره برداران، مستلزم برنامه ریزی، حمایت و ایجاد زمینه های صادرات این محصول به بازارهای هدف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 50 تن ماهی در قفس در گیلان

تولید 50 تن ماهی در قفس در گیلان