مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-14اقتصادي

صید ترال چراغ خاموش آغاز شد


اخیرا سازمان شیلات ایران درخواست هایی را برای صدور مجوز ازسرگیری صید ترال به سازمان محیط زیست ارائه داده است و به نظر می رسد پس از دو سال وقفه صید ترال به صورت چراغ خاموش آغاز شده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه جامعه: در دنیا کشورهایی که دریا دارند از نعمات آن نیز بهره می برند، برداشت از منابع دریایی می تواند بخش زیادی از نیازهای آن سرزمین را رفع و بحث امنیت غذایی آن را تأمین کند از این رو دارا بودن یک کشور از سواحل و دریا یک مزیت است غیر از آنکه از منابع زیستی برداشت می کند، فعالیت های اقتصادی، حمل و نقل کالا، مواد سوختی، تولید انرژی های تجدید پذیر، آموزش، تحقیق، تولید دانش و محصولات زیست فناوری همه از مزیت هایی است که دریاها برای یک کشور در راستای توسعه دریا محور به ارمغان می آورند.

ایران با دارا بودن سه حوضه آبی مهم شامل دریای خزر در شمال، خلیج فارس و دریای عمان در جنوب یکی از کشورهای مطرح در زمینه علوم دریایی و توسعه دریا محور است که زیستگاه هزاران گونه آبزی است و ظرفیت بسیار بالایی از لحاظ اقتصادی و توسعه پایدار دارد.

البته نباید در این مسیر توسعه در حفاظت از آبزیان غافل ماند.

در ایران، حدود هزار و 170 گونه مهره دار وجود دارد که بر اساس فهرست سرخ IUCN حدود 78 گونه از آنها در معرض تهدید هستند البته درجه این تهدیدات مختلف بوده و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صید ترال چراغ خاموش آغاز شد

صید ترال چراغ خاموش آغاز شد