مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-20پزشكي

فرافکنی در مورد سکوهای توزیع دارو


مسئولان سازمان غذا و دارو در حالی اعلام کرده اند که فعالیت سکوهای توزیع دارو غیرقانونی است که طبق مصوبه هیئت مقررات زدایی این سکوها نیازی به اخذ مجوز جدید ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، توزیع کالاهای سلامت محور به ویژه دارو توسط سکوهای اینترنتی (پلتفرم ها) موضوعی است که طی چند سال اخیر بارها مطرح شده و همواره با مقاومت و مخالفت سازمان غذا و دارو مواجه شده است.

پس از اختلاف نظرهای طولانی بالاخره سال گذشته هیئت وزیران در تصویب نامه مورخ 22/‏03/‏1401‬ ضمن به رسمیت شناختن سکوهای توزیع دارو، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را موظف کرد طی حداکثر دو ماه دستورالعمل مربوط را با رعایت اصل رقابت و جلوگیری از انحصار تدوین و ابلاغ کند.

با این حال، بعد از گذشت یک سال از پایان مهلت وزارت بهداشت، این دستگاه اجرایی نه تنها از تکلیف قانونی خود در زمینه دستورالعمل تخلف کرده، بلکه از آبان پارسال نیز طبق نامه رییس سازمان غذا و دارو به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، به یک کسب وکار مشخص به صورت انحصاری مجوز عرضه اینترنتی دارو را داده است.

اخیراً نیز مدیرعامل این کسب وکار که رییس سابق سازمان سلامت ایران (یکی از سازمان های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) است به صورت رسمی جزییات طرح خود را توضیح داده و از اجرای مرحله عملیاتی آن از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرافکنی در مورد سکوهای توزیع دارو

فرافکنی در مورد سکوهای توزیع دارو