مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 14:252023-08-05پزشكي

کمبود مواداولیه مهم ترین عامل کمبود شیرخشک درگلستان


معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مهمترین عامل کمبود شیرخشک، کمبود مواداولیه است و این مسئله در استان گلستان مقطعی است.

- کاوه دماوندی کمالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص کمبود شیرخشک در استان، اظهارکرد: مواد اولیه شیرخشک از دیگر کشورها تهیه و تامین می شود و در کشور تولید و بسته بندی می شود.

وی تصریح کرد: به علت کمبود مواد اولیه از ابتدای سال در سه مقطع فروردین ماه،خردادماه و اواخر تیرماه ماه امسال در کشور کمبودهایی برای شیرخشک احساس شد.

معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین کمبود شیرخشک در بازار از نوع حساسیتی و رژیمی است و این نوع شیرخشک ها ویژه کودکان و نوزادانی که به نوعی آلرژی داشته و یا به لاکتوز شیر و پروتیین شیرگاو حساسیت دارند توسط پزشک تجویز می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این کمبود در استان گلستان مقطعی بوده و با رایزنی های صورت گرفته با سازمان غذا و دارو کشور، توزیع این نوع شیر خشک در استان آغاز شده اما به دلیل تعداد محدود در حال حاضر به هرخانواده دارای کودک با این نوع حساسیت و رژیم یک تا دو عدد قوطی شیر خشک تحویل می شود.

دماوندی کمالی گفت: با توجه به اینکه استفاده از این نوع شیر خشک در کودکان خاص استفاده می شود، اسامی آنها در سامانه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود مواداولیه مهم ترین عامل کمبود شیرخشک درگلستان

کمبود مواداولیه مهم ترین عامل کمبود شیرخشک درگلستان