مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 13:302023-08-12سياسي

کارگاه تخصصی نساجی دستباف خراسان شمالی برگزار شد


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی گفت: در راستای توسعه نساجی دستبافت خراسان شمالی، اولین دوره آموزش تخصصی پیشرفته ویژه نساجان دستباف استان به مدت 2 روز در محل کارگاه نخیران بجنورد برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز پروانه کلاته، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها اظهارکرد: در راستای توسعه نساجی دستبافت خراسان شمالی، اولین دوره آموزش تخصصی پیشرفته ویژه نساجان دستباف استان به مدت 2 روز در محل کارگاه نخیران بجنورد برگزار شد.

وی گفت: این دوره آموزشی 2 روزه شامل دارایی بافی و چادرشب بافی، پروژه مشترک شرکت زرفام و معاونت صنایع دستی استان و شرکت پویندگان برای نساجان خراسان شمالی بود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی با بیان اینکه روستای رویین اسفراین به عنوان تنها دهکده نساجی کشور به ثبت رسیده است، افزود: این روستا بالاترین میزان تولیدات منسوجات سنتی استان را دارد به طوری که در این روستا سالانه 150 هزار مترمربع چادرشب، حوله، دستمال و شال تولید می شود.

کلاته با بیان اینکه این دهکده ملی قطب بافندگی خراسان شمالی است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه بیش از 200 کارگاه بافندگی حوله، چادرشب و دیگر دست بافت ها در این روستا فعال است و به جز آن بافندگان این روستا به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگاه تخصصی نساجی دستباف خراسان شمالی برگزار شد

کارگاه تخصصی نساجی دستباف خراسان شمالی برگزار شد