مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 15:452023-08-09پزشكي

اهمیت تغذیه با شیر مادر در سلامت مادر و نوزاد


عضو هیات علمی دفتر طب ایرانی و مکمل ضمن تاکید بر اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر، شیردهی را عاملی موثر بر افزایش حس عاطفی بین مادر و کودک و کاهش افسردگی پس از زایمان در مادران عنوان کرد.

- عضو هیات علمی دفتر طب ایرانی و مکمل ضمن تاکید بر اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر، شیردهی را عاملی موثر بر افزایش حس عاطفی بین مادر و کودک و کاهش افسردگی پس از زایمان در مادران عنوان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرزانه گلبنی در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر، گفت: شیر مادر بافت زنده ای است که از آن به عنوان خون سفید یاد می شود و اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر واقعیتی است که طب ایرانی و نیز طب رایج تأکید و توجه خاصی به آن دارند.

به همین دلیل دوران شیردهی به نوزاد همانند دوران بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد.

حکمای بزرگی چون شیخ الرییس ابوعلی سینا، شیرمادر را تنها تغذیه مقبول برای نوزاد دانسته و تدابیر لازم پیش، حین و پس از تولد نوزاد را ارائه کرده اند.

وی افزود: یکی از عوامل مهم موفقیت در شیردهی انجام زایمان به صورت طبیعی است؛ چون از همان ابتدا مادر و نوزاد در ارتباط نزدیک با هم هستند که مهم ترین عامل موفقیت در شیردهی به شمار می رود، در حالی که در زایمان غیرطبیعی ممکن است این تماس پوستی و نزدیک مادر و نوزاد صورت نگیرد و یا در 24 ساعت اول از شیرخشک استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت تغذیه با شیر مادر در سلامت مادر و نوزاد

اهمیت تغذیه با شیر مادر در سلامت مادر و نوزاد