مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 10:052023-07-23پزشكي

احتمال بستری شدن مردان چاق در بیمارستان نسبت به زنان چاق بیشتر است


مطالعه انجام شده در پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داد که مردان چاق نسبت به زنان چاق، در حدود 27 درصد خطر بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان داشتند.

- مطالعه انجام شده در پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داد که مردان چاق نسبت به زنان چاق، در حدود 27 درصد خطر بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان داشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چاقی به عنوان یک اختلال پیچیده، عاملی برای افزایش خطر بسیاری از بیماری های مزمن، مرگ ومیر و افزایش هزینه های اقتصادی و اجتماعی در سراسر جهان است.

شیوع این اختلال که برخی از آن به عنوان بیماری یاد می کنند، در سراسر جهان در حال افزایش بوده و کشور ما هم مستثنی از این قاعده نیست.

در ایران، یک مطالعه ملی در سال 2016 نشان داد که شیوع اضافه وزن/چاقی در بین بزرگسالان بالای 18 سال در حدود 59 درصد است که احتمالاً در حال حاضر شیوع آن، بیش از این میزان خواهد بود.

از آنجایی که اضافه وزن و چاقی با افزایش خطر چندین بیماری از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت و برخی سرطان ها مرتبط است، منطقی است که فرض کنیم افراد دارای اضافه وزن و چاق در مقایسه با افراد با وزن طبیعی با احتمال بیشتری در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال بستری شدن مردان چاق در بیمارستان نسبت به زنان چاق بیشتر است

احتمال بستری شدن مردان چاق در بیمارستان نسبت به زنان چاق بیشتر است