مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 13:252023-08-05اجتماعي

چرا دانش آموزان نباید بدون مشاوره انتخاب رشته کنند؟


یک مشاور تحصیلی با اشاره به آغاز فرآیند انتخاب رشته نهمی ها، تاکید کرد که دانش آموزان بدون مراجعه به مشاور و مدیر مدرسه یا راهنمایی گرفتن از سامانه 1570، - ایسنا/خوزستان یک مشاور تحصیلی با اشاره به آغاز فرآیند انتخاب رشته نهمی ها، تاکید کرد که دانش آموزان بدون مراجعه به مشاور و مدیر مدرسه یا راهنمایی گرفتن از سامانه 1570، اقدام به انتخاب رشته و ثبت نام نکنند.

آذر زاهدپور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به انجام روند انتخاب رشته نهمی ها، اظهار کرد: اولین گام برای انتخاب رشته این است که دانش آموز به مشاور مراجعه کند و تاکید می شود که سر خود انتخاب رشته نکند.

توصیه می شود دانش آموزان بدون مراجعه به مشاور یا مدیر مدرسه و یا راهنمایی گرفتن از سامانه 1570، اقدام به ثبت نام در رشته ای نکنند.

وی با اشاره به تاثیر فرآیند هدایت تحصیلی در انتخاب رشته صحیح دانش آموزان، درباره آخرین تغییرات این فرآیند افزود: تفاوتی که هدایت تحصیلی امسال نسبت به سال گذشته داشت این بود که با توجه به آزمون های رغبت و توانایی، دانش آموز را با تیپ شخصیتی خود آشنا کرده است؛ ممکن است دانش آموزی استعداد و توانایی برای ادامه تحصیل در رشته علوم تجربی را داشته باشد اما تیپ شخصیتی او به این رشته و مشاغل آینده آن نخورد و اینجا است که مشاور با توجه به تخصص خود، برای دانش آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دانش آموزان نباید بدون مشاوره انتخاب رشته کنند؟

چرا دانش آموزان نباید بدون مشاوره انتخاب رشته کنند؟