مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 10:552023-08-20سياسي

بخش اعظمی از موانع پرونده ثبت جهانی «هگمتانه» رفع شده است


مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اعلام کرد: بخش اعظمی از موانع پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» با توجه به نزدیکی حضور ارزیابان یونسکو در استان رفع شده است.

- ایسنا/همدان مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اعلام کرد: بخش اعظمی از موانع پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان با توجه به نزدیکی حضور ارزیابان یونسکو در استان رفع شده است.

محسن جانجان در گفت وگو با ایسنا، پیرامون اقدامات انجام شده به منظور ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان و حضور ارزیابان یونسکو در اوایل شهریورماه در استان، اظهار کرد: آسفالت داخل محوطه باستانی هگمتانه جمع و تابلوهای راهنما در قسمت های مختلف عرصه نصب شده است و آسفالت دور میدان هگمتانه هم بعد از 70 سال برداشته شد که این موضوع یکی از موانع جدی برای ثبت جهانی تلقی می شد.

وی با اشاره به ساماندهی کل محوطه هگمتانه توضیح داد: ساماندهی ترانشه های کاوش پیشین تپه هگمتانه، مرمت کلیساها و مجدداً ایجاد راه دسترسی به ترانشه ها انجام شده است.

جانجان با اشاره به اینکه اکثر سراهای بازار همدان نیز یا مرمت شده یا در حال مرمت هستند، خاطرنشان کرد: بخش اعظم کارها در راستای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه انجام شده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش اعظمی از موانع پرونده ثبت جهانی «هگمتانه» رفع شده است

بخش اعظمی از موانع پرونده ثبت جهانی «هگمتانه» رفع شده است