مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 09:062023-07-24اجتماعي

132 روستای دیگر خراسان جنوبی خشک شد


خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ داغی که خشکسالی های مستمر بر دل خراسان جنوبی گذاشته برای همیشه همراه ساکنان این خطه از ایران زمین خواهند ماند و هر چه هم می گذارد جای این داغ عمیق تر می شود.

آخرین تیرهای خلاص به واسطه قهر طبیعت در خراسان جنوبی به قلب آبی این استان شلیک شده پس دیگر رمق و توانی برای سفره های آب زیرزمینی و منابع آبی استان باقی نمانده است به طوری که اغلب قنات ها و چشمه ها خشک شده، منابع سفره های آب زیر زمینی به حداقل رسیده، فرونشست زمین روز به روز گسترده تر می شود، فقر مراتع و عرصه های طبیعی بیشتر شده، بیابان زایی خیز برداشته، 95 درصد سدهای استان خالی ست، حدود 500 روستا به وسیله تانکر آبرسانی می شود و.

هزار اثر زیان بار دیگر.

هرچند برای تاب آوری در برابر این تغییر اقلیم رخ داده برنامه های بسیاری مطالعه و تدوین شده از جمله سند سازگاری با کم آبی، اجرای پروژه های کلان انتقال آب از خارج از مرزهای سرزمینی خراسان جنوبی و.

اما برخی از این برنامه ها بلند مدت بوده و به این زودی عملیاتی نمی شود پس باید به فکر چاره و اجرای برنامه های کوتاه مدت از همین منابع موجود بود که از جمله آن می توان به نهضت آبرسانی به روستاها در دولت سیزدهم اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

132 روستای دیگر خراسان جنوبی خشک شد

132 روستای دیگر خراسان جنوبی خشک شد