مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 16:302023-08-13اقتصادي

آیا شیوه جدید پرداخت وام اربعین شرعی است؟


وام اربعین امسال 10 میلیون تومان و از نوع مرابحه بوده و چون قابلیت خرید نقدی و فروش نسیه را دارد، نمی توان به آن ایراد فقهی گرفت.

- مبلغ نوشت: حجت الاسلام مجید رضایی، عضو شورای فقهی بانک مرکزی می گوید: وام اربعین امسال 10 میلیون تومان و از نوع مرابحه بوده و چون قابلیت خرید نقدی و فروش نسیه را دارد، نمی توان به آن ایراد فقهی گرفت، اما تودیع دو میلیون و 500 هزار تومان برخلاف مقررات بانک مرکزی است.

مبلغ نوشت: طبق سنوات گذشته زائران اربعین امسال هم می توانند وام اربعین دریافت کنند اما با تفاوت هایی؛ در سال های قبل آنهایی که متقاضی دریافت وام اربعین بودند با اعلام وزارت اقتصاد به سامانه سماح مراجعه می کردند و از تسهیلات پنج میلیون تومانی اربعین برخوردار می شدند ولی امسال دولت و بانک مرکزی تصمیمی برای اینکه خودشان این وام را پرداخت کنند ندارند و این موضوع را به بانک ها واگذار کرده اند.

تا به امروز به غیر از بانک ملی هیچ بانک دیگری برای پرداخت تسهیلات اربعین به زائران اعلام آمادگی نکرده و همچنین در شرایط فقدان تدوین سازوکار مشخص از سوی دولت برای پرداخت این نوع وام، تنها بانکی هم که آماده پرداخت تسهیلات اربعین شده، متأسفانه شرایطی را وضع کرده که تا حدودی خلاف مقررات نظام بانکی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا شیوه جدید پرداخت وام اربعین شرعی است؟

آیا شیوه جدید پرداخت وام اربعین شرعی است؟