مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 08:252023-08-01اقتصادي

پیش بینی مایه کوبی بیش از 3 میلیون دام علیه تب برفکی در آذربایجان غربی


مدیر دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز فاز اول مایه کوبی جمعیت دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی از دوم مرداد ماه در سطح روستاها و دامداری های این استان خبرداد و گفت: - ایسنا/آذربایجان غربی مدیر دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز فاز اول مایه کوبی جمعیت دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی از دوم مرداد ماه در سطح روستاها و دامداری های این استان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود 3میلیون و 258هزار دام علیه تب برفکی در استان مایه کوبی شوند.

سیدامید خلیل زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پیش بینی می شود در صورت همکاری دامداران بیش از 298 هزار رأس دام سنگین و بیش از 2 میلیون و 960 هزار رأس دام سبک در کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک در مدت 2 ماه مایه کوبی شوند.

وی با بیان اینکه 107 مرکز مایه کوبی بخش خصوصی با نظارت اکیپ نظارتی بخش دولتی در این فاز واکسینه و ایمن سازی می شوند، افزود: یکی از راه های کنترل بیماری پرخسارت فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه ای، واکسیناسیون مرتب و دوره ای جمعیت حساس دام های استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می توانند با رعایت موارد بهداشتی، عدم تردد در میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و ض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی مایه کوبی بیش از 3 میلیون دام علیه تب برفکی در آذربایجان غربی

پیش بینی مایه کوبی بیش از 3 میلیون دام علیه تب برفکی در آذربایجان غربی