مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 15:402023-08-08پزشكي

آموزش بیش از 880 هزار سفیر سلامت خانواده در فارس


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آموزش 880 هزار و 810 سفیر سلامت خانواده در استان فارس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباس رضاییان زاده گفت: دستیابی به توسعه اجتماعی پایدار، به همیاری تک تک افراد جامعه نیاز دارد و تأمین و ارتقای سطح سلامت که یکی از زیربنایی ترین ابعاد تکامل اجتماعی بشر است، شاید بیش از جنبه های دیگر توسعه، نیازمند همکاری عمومی باشد و بی شک سفیران سلامت از نخستین و مؤثرترین گام های حوزه بهداشت در جلب این حمایت است.

او ادامه داد: آموزش 880 هزار و 810 سفیر سلامت خانواده از سال 1394 تاکنون در زمینه خود مراقبتی به منظور ارتقای سلامت افراد و کاهش مراجعات غیرضروری به پزشک خانواده و مراکز درمانی، برگ زرینی در استفاده از این ظرفیت در حوزه بهداشت است.

این مقام مسؤول در دانشگاه با تاکید بر اهمیت خود مراقبتی به عنوان نخستین گام برای رسیدن به جامعه سالم، بیان کرد: آموزش و توانمندسازی 942 هزار و 32 دانش آموز با اجرای برنامه سفیر سلامت دانش آموزی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از سال 94 تا کنون فرصتی بسیار مناسب برای انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده ها و جامعه بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه هدف از به وجود آمدن تشکل های سفیر سلامت دانش آموزی را انتقال اطلاعات بهداشتی از طریق همسالان عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش بیش از 880 هزار سفیر سلامت خانواده در فارس

آموزش بیش از 880 هزار سفیر سلامت خانواده در فارس