مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 11:352023-07-27اقتصادي

احتمال جیره بندی آب برای پایتخت نشینان


نقطه هشدار مصرف آب برای تهرانی ها ادامه مذاکرات آبی ایران و افغانستان، تزریق روزانه 311 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه ها از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نقطه هشدار مصرف آب برای تهرانی ها / احتمال جیره بندی آب بالا رفت، ادامه مذاکرات آبی ایران و افغانستان، جایگزینی4میلیون و 100 هزار بخاری با راندمان بالا در طرح 5 ساله و تزریق روزانه 311 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه ها از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

مذاکرات آبی ایران و افغانستان ادامه دارد علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: آب هیرمند بر اساس یک معاهده بین المللی بین ایران و افغانستان بوده و جز حقوق مسلم و غیر قابل تغییر کشور است و این معاهده را نمی توانند نادیده بگیرند، مسئولین افغان هم ما را به رسمیت شناخته اند، دفاع کرده اند و اذعان کرده اند که ما چنین چیزی را به رسمیت می شناسیم و این حقوق را حتماً ادا می کنیم.

البته بهانه هایی مانند خشکسالی می آورند که چنین مسائلی در این معاهده در نظر گرفته و تمام شرایط پیش بینی شده است و ما تا زمان دریافت آب پیگیر این موضوع خواهیم بود و در دستور کار دولت و وزارت خارجه قرار دارد.

وزارت نیرو هم از بابت تأمین آب برای همه مناطق مطالبه گر است و امیدواریم طرف افغان هم این معاهده را ادا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال جیره بندی آب برای پایتخت نشینان

احتمال جیره بندی آب برای پایتخت نشینان