مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 08:452023-08-21اجتماعي

اشتغال 600 بانوی سرپرست خانوار در زاهدان/ صنایع دستی پیشران توسعه


یک بانوی کارآفرین زاهدانی با همت خود توانسته با مهارت آموزی و آموزش صنایع دستی، زمینه اشتغال 600 نفر از زنان حاشیه نشین را فراهم کند.

- - گروه استان ها: آبادی و آبادانی محدود به مرز و منطقه نیست، این رسالت خیلی از سازمان های مردم نهاد است، نهادهای مردمی که از دل مردم روییده اند.

در این راستا زیر آسمان این شهر زنانی هستند که بدون هیچ چشم داشتی، برای امرار معاش و ایجاد اشتغال زنان و دختران ایستادگی کرده و با تمام توان آستین همت بالا زده تا با آموزش هنرهای صنایع دستی، گامی در تأمین معیشت هم نوعان خود بردارند.

زنانی که خود مهارت های آموزشی را از دامن مادران و مادربزرگان یاد گرفته و برای اینکه غبار فراموشی از این میراث گران بها بزدایند، با فراگیری اصولی این مهارت ها تحت حمایت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هم اینک هر آنچه یاد گرفته اند را به دیگران می آموزند تا هم در معرفی این آثار سهیم باشند و هم کمکی به معیشت و اقتصاد خانوارها کنند.

از آنجایی که کسب و کارهای خانگی بیشتر از طریق بانوان انجام می شود، شاید برخی فکر کنند همه زندگی کارآفرینان پُر از موفقیت و پیروزی است درحالی که وقتی پای صحبت شان بنشینید، می بینید در صفحه زندگی شان روزهایی بوده که شاید اگر برخی جای آنها بودند، قید تولید و کار را می زدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال 600 بانوی سرپرست خانوار در زاهدان/ صنایع دستی پیشران توسعه

اشتغال 600 بانوی سرپرست خانوار در زاهدان/ صنایع دستی پیشران توسعه