مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 09:002023-08-05ورزشي

روز غم انگیز استاد بزرگ روسی مقابل شطرنجباز 17 ساله ایران


فدراسیون بین المللی شطرنج با انتشار عکسی، به روز سخت جام جهانی 2023 باکو که با پیروزی بزرگ ملی پوش ایران در نبردی 6 ساعته برابر استاد بزرگ روسیه همراه بود، - اشاره کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جام جهانی 2023 شطرنج در حالی به میزبانی باکو پیگیری می شود که دور دوم این رقابت ها با حذف زوج قدرتمند شطرنج و قهرمانان سه دوره رعد اسا جهان همراه بود، حذف هایی که یکی از آنها توسط بردیا دانشور ملی پوش جوان ایرانی رقم خورد.

در چارچوب این رقابت ها و از مرحله دوم، بردیا دانشور که ریتینگ 2577 را در اختیار دارد روز گذشته مقابل الکساندرگریشوک سوپر استاد بزرگ روسیه صاحب برتری شد و به عنوان سومین ایرانی به مرحله سوم راه یافت.

دانشور در حالی صاحب این پیروزی شد که حریف نامدارش صاحب ریتینگ 2736 است.

فدراسیون بین المللی شطرنج از روز مسابقات جام جهانی باکو که طی آن دانشور موفق به کنار زدن سوپر استاد بزرگ روسی شد به عنوان روز سخت یاد کرده است به خصوص که در این روز بازیکن نامدار دیگری اترینا لاگنو نیز حذف شد.

فیده با این جمله که یک روز سخت در جام جهانی باکو در حالی که گروه دیگری از بازیکنان قوی حذف شدند، از جمله زوج قدرتمند شطرنج و قهرمانان سه دوره رعد اسا جهان، الکساندر گریشوک و کاترینا لاگنو ، به رقابت بردیا دانشور مقابل حریف مدعی روسی او اشاره داشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز غم انگیز استاد بزرگ روسی مقابل شطرنجباز 17 ساله ایران

روز غم انگیز استاد بزرگ روسی مقابل شطرنجباز 17 ساله ایران