مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 18:002023-08-02اقتصادي

مرکز نوآوری قیرطبیعی در کرمانشاه راه اندازی می شود


رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه با تاکید بر اهمیت و ارزش منابع طبیعی قیر در استان کرمانشاه، گفت: مرکز نوآوری قیرطبیعی در کرمانشاه راه اندازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مسلم حدیدی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح واحد تولید کربن فعال از قیر طبیعی در کرمانشاه که با حضور رییس جهاد دانشگاهی، معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه، رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه و رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه 70 درصد معاون قیرطبیعی کشور را در خود جای داده است.

وی با اشاره به سودآور بودن منابع قیر طبیعی در استان کرمانشاه، افزود: با توجه به اینکه منابع قیر طبیعی در استان کرمانشاه تا چندسال گذشته یک ظرفیت ناشناخته بوده اما باید توجه داشت که این منابع به عنوان یک ظرفیت سودآوری استانی و کشوری خواهد داشت اما طی سال های گذشته این منبع دچار خام فروشی شد و سودی عاید استان نشده است.

رییس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: نخستین اقدام در استفاده از قیر طبیعی فرآوری و ارزش دهی به آن است که شرکت دانش بنیان استان کرمانشاه در این مسیر گام برداشته و امروز با حدود 15 سال فعالیت جهادی کربن فعال از قیرطبیعی را تولید می کنند.

حدیدی بیان کرد: شروع تولید کربن فعال از قیر طبیعی از یک طرح تحقیقاتی در زمینه تولید آسفالت مقاوم از غیرطبیعی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز نوآوری قیرطبیعی در کرمانشاه راه اندازی می شود

مرکز نوآوری قیرطبیعی در کرمانشاه راه اندازی می شود