مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 09:152023-08-06پزشكي

شیر مادر بهره هوشی نوزادان را افزایش می دهد


کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به فواید بسیار شیر مادر برای نوزادان، گفت: شیرخوارانی که با شیرمادر تغذیه نمی شوند در معرض خطر ابتلاء به بیماریهای بسیاری هستند.

- ایسنا/کرمانشاه کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به فواید بسیار شیر مادر برای نوزادان، گفت: شیرخوارانی که با شیرمادر تغذیه نمی شوند در معرض خطر ابتلاء به بیماریهای بسیاری هستند.

مریم اویسی با اشاره به عوارض تغذیه شیرخوار با شیر مصنوعی، گفت: برجسته ترین خطر شیر مصنوعی این است که فاقد عوامل ایمنی بخش موجود در شیر مادر است، درحالیکه این عوامل ایمنی بخش شیرخواران را در مقابل بسیاری از بیماریها حفاظت کرده و از مرگ آنان پیشگیری می کند، بنابراین شیرخوارانی که با شیرمادر تغذیه نمی شوند به میزان بالایی در معرض خطر ابتلاء به بسیاری از بیماریها هستند.

وی با بیان اینکه مصرف شیر مصنوعی مسئول مرگ سالانه یک میلیون شیرخوار در سراسر دنیاست، افزود: شیرخوارانی که با شیر مصنوعی تغذیه می شوند، در معرض بیماریهای تنفسی و گوارشی، اسهال و استفراغ، دل دردهای قولنجی و جمع شدن گاز، عفونت گوش، عفونت ادراری، مننژیت، اگزما، آسم، آلرژی .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیر مادر بهره هوشی نوزادان را افزایش می دهد

شیر مادر بهره هوشی نوزادان را افزایش می دهد